ඔහුගේ සමාජ සංවේදී පසුතැවීම ද..මේ “සියවසක් පවත්නා දවස.”

13754525_1401111436570660_3557993239936387976_n (1)

(චිංගීස් අයිත්මාතව් ගේ කෘතීන් අතරින් අලූත්ම කෘතියක් මේ වන විට සිංහලයට නැගී ප්‍රකාශයට පත් වී තිබේ. ,සියවසක් පවත්නා දවස, නමින් චූලානන්ද සමරනායක විසින් සිංහලයට පරිවර්තනය කරන ලද එය විදර්ශන ප්‍රකාශනයකි මේ. ඒ සම්බන්ධයෙන් පරිවර්තක චූලානන්ද සමරනායක cey.lit වෙබ් පිටුවට කරන ලද විශේෂ ප්‍රකාශයයි.)

චිංගීස් අයිත්මාතව් තමන්ගේ ජීවිත කතාවේත් මේ කියැවීම සිදු කරනවා. ඒ වගේම විශේෂනේම කිව යුතුයි ඔහුගේ ,ගුරු ගීතය, මුල් කොටගත් පූර්ව කෘතිවලින් ඉදිරිපත් කල සාහිත්‍ය කියැවීම ,සමුගනිමු ගුල්සාරි, කෘතියෙන් වෙනස් හැරවීමකට ලක් කරනවා කියන කාරණය. එවැනි හැරවුමක් සාහිත්‍යකරුවෙකුට අවශ්‍යයි. විශේෂයෙන්ම රුසියාවේ සමාජවාදය පීලි පැනලා විනාශය කරා ගමන්z කරන කොට ඒ සම්බන්ධයෙන් විවේචනාත්මක වීමල තවද එය නිවැරැදි කල හැකි දැයි විමසීම සාහිත්‍යකරුවෙකුගේ වගකීමක්. චිංගීස් අයිත්මාතව් අතින් සිද්ද වෙන්නෙත් ඒ දේමයි. හැබැයි ඒ තුලත් අපට දැනෙනවා ඔහු රුසියානු විප්ලවයට දැක්වූ ලැදිකමල සංවේදී මනුෂ්‍ය ප්‍රේමය… ඒවා ඔහුගේ අනන්‍ය හැඟීම් වශයෙන් මතු වෙනවා.

එදා ඒ විප්ලවීය අරගලයට දායක වූල ඊට කැප වූ සමාජ ස්තරය දෙස වර්තමාන සමාජය හෙළන නොසැලකිලිමත් බැල්මල නොසලකා හැරීම ගැන අයිත්මාතව් සංවේදී වෙනවා. ඒ වගේම මෙතැනදි අපට මතක් කරලා දෙනවා ලෙනින් ගේ ඒ ප්‍රකාශය. ඉගෙනීම ගැන ලෙනින් කියනවා ඒ විප්ලවීය ඉගෙනීම නැවත නැවත ඉගෙනීම වැදගත්ය කියලා. නමුත් ලෙනින් ගේ ඒ බලාපොරොත්තුව ඉටු වූයේ නැහැ. ඒ වෙනුවට සිද්ද වෙන්නෙ විප්ලවයට දායකවූවන් ගේ ඇස් පනාපිටම ඒ විප්ලවීය ජයග්‍රහණ කඩා වැටීමයි.13709953_1401107736571030_718369090907755065_n

ඒ වගේම ඔහු අවධාරණය කරන තවත් කාරණාවක් තියෙනවා. ඒ තමයි විද්‍යා තාක්ෂණ දියුණුව කොයිතරම් දුරට අපේ සමාජ සංස්කෘතික වටිනාකම් පසු බස්සනවාද කියන කාරණය. එය පරිහානියට පත් වීමක් වශයෙනුත් අර්ථ ගැන්වෙනවා. අයිත්මාතව් මෙන්න මේ කාරණය මෙම කෘතියෙන් විමසන බව කියන්න පුළුවන්.

ඒ වගේම නිලධාරිවාදය ගැනත් ඔහු ගැඹුරින් විමසනවා. රුසියානු විප්ලවීය පැවැත්ම බිද වැටීමටත් හේතු වූ මේ නිලධාරිවාදය රුසියානු සමාජය ඇතුලේ ලොකු කතිකාවතක් ඇති කරල තියෙනවා. ,මැන්කර්සිසම්, යන කියැවීම තුල මෙම නිලධාරිවාදි පැවැත්ම ගැන පුළුල් ලෙස සාකච්ඡාවට ලක් වෙනවා. මේ තත්වය ප්‍රබලවත් සියුම්වත් හඳුනාගන්නා කෘතියක් විදිහට සියවසක් පවත්නා දවස හඳුන්වා දිය හැකියි.

සීතල යුද්ධය නැමැති ඒ දේශපාලන හැසිරීම තුලත් දෙපාර්ශවයේම පාලකයෝ සිදුකලා වූ ගනුදෙනු ගැනත්ල ඒ සැඟවුණු දේශපාලනය ගැනත් අයිත්මාතව් මෙහිදී සිය අවධානය යොමු කොට තිඛෙනවා. ඒ තුල ප්‍රකාශයට පත් වන නිලධාරිවාදයේ දුෂ්ටත්වය ඔහුගේ විවේචනාත්මක ලිවීම තුල දැකිය හැකියි. ඉහතින් කී ,මැන්කර්සිසම්, නම් එම කියැවීම මානව වහල් බව නමින් සිංහලයට නඟන්න පුළුවන්.

සියවසක් පවත්නා දවස නම් මේ කෘතිය බොහෝ සමාජ දේශපාලන සීමාවන් ප්‍රශAන කරන බව පැහැදිලියි. සමහර විට අපේ සාහිත්‍ය ක්ෂේත්‍රයට අලූත් කියැවීමක් ලබා දෙන්නත් ඉඩ තියෙනවා. අවම වශයෙන් එහෙම හිතන්න මා කැමතියි.

චූලානන්ද සමරනායක.

559604_10202054236676874_3574183222625326227_n

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s